FullSizeRender“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan”
Misschien voelt dat voor jou nog niet helemaal zo. Heel graag help ik je dat vertrouwen weer te ontwikkelen, zodat je studie of baan (weer) leuk wordt.

Ik ben Marijke Groener en ik coach en train het allerliefst jonge mensen in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Dat doe ik nu meer dan 10 jaar bij de Hogeschool van Amsterdam. Daar coach ik langstudeerders, studiekiezers en reguliere studenten. Daarnaast train ik veel verschillende groepen studenten in allerlei soorten vaardigheden. Dat vind ik geweldig om te doen. Helaas merk ik dat de studenten nog veel meer coaching en training nodig hebben en dat ik ze dat op school niet kan bieden. Daarom ben ik met Studieklaar begonnen. Op mijn linkedin lees je meer over mijn verdere opleidingen en werkervaring.

Anderen omschrijven mij als betrokken, empathisch, open, oprecht, enthousiast en nieuwsgierig. In de referenties vind je meer informatie.

Werkwijze

In de coaching maak ik veel gebruik van Acceptance and Commitment Therapy (ACT) en mindfulness.   ACT is een wetenschappelijk onderbouwde gedragstherapie. Meer informatie over ACT vind je hieronder.

Achtergrondinformatie ACT

Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is een nieuwe vorm van gedragstherapie die je kan helpen om op een handige manier om te gaan met je obstakels, zodat je hier niet steeds in vastloopt en je je zo kunt blijven bezig houden met de meer waardevolle dingen in je leven.

ACT bestaat uit twee kernonderdelen: Acceptance & Commitment. Bij het Acceptance‐onderdeel leer je op een handige manier om te gaan met je persoonlijke obstakels. Je leert hier ruimte maken voor vervelende gevoelens , afstand nemen van moeilijke gedachten, op een andere manier naar jezelf kijken, en tenslotte je aandacht te richten op het hier en nu. Met deze vaardigheden zul je merken dat je niet meer zo snel vastloopt in je obstakels. Hierdoor bereik je een flexibele modus.

Het Commitment‐onderdeel richt zich op het weer opnieuw gaan investeren in jezelf. Je begint met stilstaan bij wat jij echt belangrijk vindt in het leven, waarna je weer concreet gaat investeren in de dingen die er echt toe doen. Deze twee kernonderdelen samen zorgen ervoor dat je persoonlijke veerkracht ontwikkelt, waardoor je je niet tegen laat houden door obstakels om de dingen te doen die jij belangrijk vindt!

Hierna volgt een kort overzicht van de verschillende ACT‐onderdelen.

Acceptance: Omgaan met obstakels.
‐ Voelen: Ruimte maken voor vervelende gevoelens.
‐ Denken: Afstand nemen van moeilijke gedachten.
‐ Zelfbeeld: Op een andere manier naar jezelf kijken.
‐ Aandacht: Aandacht leren richten op het nu.

Commitment: Investeren in jezelf.
‐ Oriënteren: Stilstaan bij wat jij echt belangrijk vindt.
‐ Investeren: Investeren in de dingen die jij belangrijk vindt.

Resultaat: Persoonlijke veerkracht:
Vermogen om mee te buigen met de obstakels, zodat je kunt blijven investeren in de dingen die je belangrijk vindt. ACT is een bewezen effectieve therapie voor verschillende problemen, waaronder angst, depressie en lichamelijke ongemakken. Echter, ACT is niet alleen bruikbaar als je problemen hebt, je kunt het ook gebruiken om je kwaliteit van leven te verhogen en je persoonlijke veerkracht te vergroten.